mia-

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Mia - 15 februari 2013 16:25

Kallt kallt men blir varm på kärlek till mitt nya hem. Eller ja vi har ju egentligen inte flyttat in än...

Jag har packat upp och städat i köket idag. Försökt att inte packa upp för mycket... men det är svårt.

Men fint blir det.

Upptäkte dock att diskmaskinen inte fungerar.... surt men men jag skulle få en ny. Kan ju hoppas på en rostfri då så det passar lite bättre in i övriga köket.

Ganska bra att test bo lite. Hitta de där sakerna som inte fungerar. Konstaterade även att lyset ovanför handfatet inte fungerar. Det blir en del för de att fixa innan stor fytten.

Sofia är i stann nu och hämtar alla barnen. Hon skulle även köpa med sig en flaska vin eller 2 :) mycket trevligt.

Jag har maten i ugnen så nu är baret välkommen hem. Det är dukat och det är ljus på borden. Mest för värmen men även för mysfaktorn.

Hade Alex här på en fika tidigare. Trevligt. Fikade en stund och sedan pysslade vi i köket. Fick en del gjort. Nice nice.

Tog med mig sweet upp till stora vägen och mötte alex. Tog bara ca 12minuter att gå tid upp. Sweet var nöjd med att komma ut och se sig omkring en stund. Taktade och frustade nöjt. Underbara ponny. Ska ha ihopsläpp i morgon i stället. Sofia har haft fullt upp hea dagen med träningar och jag har städat. haha

Badrummet är skurat. Så nu går det att använda toan.

En råtta har fått sätta livet till. hehe hoppas att de övriga också går åt snart.

Ne nu är det dags att barnet kommer hem tycker jag.



Av Mia - 15 februari 2013 06:17

OOOOj vilken ång dag det blev igår. Hade en lugn morgon hemma. Sedan åkte vi till landet. Träffade hovslagaren så Sweet shoppade nya skor.

Sedan hjälpte jag Elise med att få igång dator och nät i huset. Sedan fick hon slappa där.

Själv pysslade jag i stallet. Kul att försöka få lite ordning. Mina hyresvärdar är pedantiska med stallet. UNDERBART!  det sopas x flera dagligen. var sak har sin plats. Inga saker på golvet m.m

Även om det är en byggarbetsplats fortfarande så är det bra mycket bättre ordning är i många andra stall jag har besökt genom åren.

Sweet var stel i går. Hon har ju inte jobbat på ett tag. Elise jobbade henne i går kväll innan vi åkte hem. De jobbade helt fantastiskt tillsammans. Såg ut att njuta av att få vara tillsammans igen. Sedan blev de linement och lindning och täcke på inatt.

Ska ut nu på morgonen och kolla av henne lite.

Funderar på att longera henne innan ihopsläppet. Men vi får se vad det blir när man väl är där. Nu på morgonen måste jag packa. Har inte packat ett dugg. Ska ju bara bo på landet en vecka.... haha

jaja ska ta tag i det efter frukost. Även katten ska få följa med idag. Blir nog skönt att ha henne inatt. Råttor, råttor!!!!

Ja städningen av huset gick inte så bra igår.... varmvattenberedaren var ju inte på!!!! suck... men nu är den igång. Ska bara hitta uttaget till kylen också så den kommer igång. Sedan ska det städas och fixas.

Kaffe och varmcholkad finns tilgängligt om någon blir sugen ;)


Presentation


Livet runt Mia och alla hästarna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards